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[Archives] Team America


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697 réponses à ce sujet

#166 planarvoid

planarvoid

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Posté 31 May 2011 - 22:41

3 Misty Rainforest
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4 Underground Sea
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4 Wasteland
4 Tarmogoyf
4 Tombstalker
4 Force of Will
4 Mental Misstep
4 Brainstorm
4 Ponder
4 Stifle
4 Hymn to Tourach
3 Daze
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SB:
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2 Jace, the Mind Sculptor
2 Sower of Temptation
2 Spell Pierce
2 Seal of Primordium
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Bon la side est à revoir mais voila le 61th du GP de providence. POur moi TA c'est ça, et ça... ça me parle  :huh:

Pour moi cette liste peut tout gagner, maintenant c'est fortement dependant de ta main de depart, un peu comme faerie stompy en son temps : ca peut tout gagner.... si ta main suis :-)

Modifié par planarvoid, 31 May 2011 - 22:46 .


#167 i-no

i-no
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Posté 31 May 2011 - 22:44

Ca se fait pas défonce en G1 contre aggro ce genre de liste?

#168 planarvoid

planarvoid

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Posté 31 May 2011 - 22:48

c'est vrai que contre aggro tu dois prendre cher si tu te fais vite surmener... faut tester quoi, limite lire le report du gars.

Voila voila, histoire de faire avancer le topic :huh:

#169 Neonico

Neonico
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Posté 01 June 2011 - 08:08

Voir le messageTheonlyone, le Mardi 31 Mai 2011 à 22:50, dit :

Est-ce que les versions avec bob et les versions sans bob (4 TS, 4 tarmo) ne sont tout simplement pas des paquets différents?
Team america =/= de dark thresh.

Je dirais pas du tout.
C'est pas le choix de bob/Tombstalker qui définit l'optique du paquet, mais l'importance que l'on accorde à la mana denial. C'est jouer ou ne pas jouer Stifle qui fait qu'on passe d'un dark tresh à une version plus controle de TA.

Je pense que la carte qui définit le paquet c'est hymn to tourach, et depuis que ça a remplacé sinkhole, l'optique du deck a déjà historiquement changé. Et comme on joue plus sinkhole, y'a 0 raisons de jouer stifle.

Après, si y'a des gens qui ont encore envie de joeur des mauvaises cartes dans un deck qui est censé être l'amalgame des meilleures cartes du format, pourquoi pas hein ? Mais IMHO, vouloir à tout prix jouer stifle dans le format est une mauvaise optique, ne serait ce que parce que c'est complétement mauvais contre merfolk. Et surtout parce que spellsnare me semble bien bien bien plus good value dans le format tel qu'il se dessine aujourd'hui.
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#170 Sea R Hill

Sea R Hill

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Posté 01 June 2011 - 10:36

Voir le messageTheonlyone, le Mardi 31 Mai 2011 à 22:50, dit :

Est-ce que les versions avec bob et les versions sans bob (4 TS, 4 tarmo) ne sont tout simplement pas des paquets différents?
Team america =/= de dark thresh.

Ca fait plaisir de pas poster pour rien...  :)


Voir le messageSea R Hill, le Mardi 31 Mai 2011 à 15:08, dit :

J'ai l'impression ici qu'on fait l'amalgame entre 2 decks totalement différents bien qu'ils aient beaucoup de cartes en commun.
Je vois d'une part Team America, avec un plan mana denial et des Stalker/Tarmo pour mettre une sauce rapide, et d'autre part un deck AC midrange qui joue des Bob pour avoir un fort midgame et des Tarmo pour contrôler le début de partie et finir l'adversaire en midgame. Ce dernier deck ne joue d'ailleurs plus de Stifle, et a remplacé le plan mana denial par de la défausse.

Là où je suis étonné, c'est que ce dernier build joue des Waste en x4, là où clairement il n'a plus de plan mana denial tangible, d'où ma remarque sur Hymn. Je pense qu'on peut pousser le deck vers une version encore plus optimale en adoptant une stratégie cohérente (cad soit tempo avec Stalker/Stifle/Waste, soit AC avec Bob/Défausse).

[Amha ce qui s'est passé c'est que des joueurs ont voulu jouer Bob en se disant que le CA c'est fort, du coup ils ont transformé TA en virant les Stalker pour mettre des Bob. Là ils se sont rendus compte que leur deck mettait plus de temps à tuer, et ils ont alors viré les Stifle. Le résultat c'est qu'on a aujourd'hui un deck hybride qui ne s'est pas totalement libéré de ses orientations précédentes car il n'a pas été construit comme un deck à part entière mais comme une évolution d'un deck existant (qui au passage n'a jamais été vraiment performant).]

Sinon le vert est tout à fait indispensable, absolument pas pour Deed qui n'est jouée qu'en très peu d'exemplaires voire pas du tout MD, mais bien pour Tarmogoyf qui est un mur génial tout en étant un kill.
J'ai testé hier une version sans vert avec du blanc, eh bien c'est dur dur sans Tarmo (que j'avais remplacé par Bitterblossom, et Bitterblossom + Bob c'est pas combo, même avec des SFM et Jitte).

Voir le messageNeonico, le Mercredi 01 Juin 2011 à 09:08, dit :

Mais IMHO, vouloir à tout prix jouer stifle dans le format est une mauvaise optique, ne serait ce que parce que c'est complétement mauvais contre merfolk. Et surtout parce que spellsnare me semble bien bien bien plus good value dans le format tel qu'il se dessine aujourd'hui.

C'est sûr Spell Snare c'est les nuts contre Merfolk. :huh:

PS: J'arrête là, de toute façon personne ne lit les posts, ça part dans tous les sens et les discussions tournent en rond comme d'habitude.
In a game of Magic, all opponents are equal. Any single person can beat anyone else. But if you play enough, you know some opponents are more equal than others.

#171 Tof51

Tof51
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Posté 01 June 2011 - 10:46

C'est marrant de voir comment les gens se braquent dès qu'on va pas dans leur sens, ca me fait penser à mes clients casse-couilles du moment.(Idem que pour le topic Icho...:/
ca crait le pâté les discussions en ce moment.
bref:

Citation

C'est sûr Spell Snare c'est les nuts contre Merfolk.

Ben quoi, c'est pas naze loin de là, faut juste que la vial ne soit pas passée.

Citation

Et surtout parce que spellsnare me semble bien bien bien plus good value dans le format tel qu'il se dessine aujourd'hui.
Un gros + 1
Flutiau à propos de Portent : Cette carte est une carte qui tue.

#172 Neonico

Neonico
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Posté 01 June 2011 - 11:03

J'ai surement pas été clair, alors je vais préciser.... J4ai jamais dit ni voulu dire que SPellsnare > Stfile contre merfolk. Ce que je voulais dire est que Spellsnare est mieux ou au moins aussi bien que stifle (aussi bien dans le cas de combo) dans TOUS les matchups actuellement les plus joués, et AUSSI mauvais que stifle contre Merfolk

Et mon second point était qu'il ne faut pas jouer stifle car c'est vraiment nul à chier contre le deck dominant en nombre, merfolk, alors que spellsnare n'est déjà pas joué en 4, donc moins mort, et comme dit plus haut, avec l'ajout de MM qui donne plein d'out à Vial, spellsnare devient 100 fois mieux car ca contre la carte que t'as pas envie de voir : lord of atlantis.

D'autre part, concernant le vert : Tarmo c'est un wall... Okay, bah joue UB avec wall of tanglecord dans ces cas la (c'est ce que disait AJ Sacher, en forçant le trait mais je pense que ça montre le truc).... Tarmo seul ne justifie ABSOLUMENT PAS le splash vert qui fragilise ta manabase.... La vraie raison je suis désolé, mais compte tenu des decks joués actuellement le plus, Maverick et MErfolk, les tarmos sont mauvais (pro green ou traversée des iles) en défense, et tu joues pas assez de bêtes pour race, avec ou sans tombstalker.

D'un autre côté, dans ces matchups, deed est justement la solution à Vial, Mother of Runes, etc, que le deck gère pas bien, en plus de rester le board et tout ce qui te gêne pas. (et accessoirement ça améliore encore l'efficacité de tourach).

Après, que jouer plus contrôle ne plaise pas à certains, surement, mais l'ajout des cartes qui améliorent le côté contrôle sont justement ce qui améliore les matchups middle du deck.
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#173 Akinos

Akinos
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Posté 01 June 2011 - 12:14

Voir le messageplanarvoid, le Mardi 31 Mai 2011 à 23:41, dit :

3 Misty Rainforest
3 Polluted Delta
3 Verdant Catacombs
4 Underground Sea
2 Tropical Island
1 Bayou
4 Wasteland
4 Tarmogoyf
4 Tombstalker
4 Force of Will
4 Mental Misstep
4 Brainstorm
4 Ponder
4 Stifle
4 Hymn to Tourach
3 Daze
1 Sylvan Library
2 Maelstrom Pulse
1 Go for the Throat
1 Dismember

SB:
3 Pernicious Deed
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1 Go for the Throat
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Bon la side est à revoir mais voila le 61th du GP de providence. POur moi TA c'est ça, et ça... ça me parle  :huh:

Pour moi cette liste peut tout gagner, maintenant c'est fortement dependant de ta main de depart, un peu comme faerie stompy en son temps : ca peut tout gagner.... si ta main suis :-)

C'est marrant, mais j'était arrivé à une liste assez semblable que voici:

4 Misty Rainforest
1 Polluted Delta
4 Verdant Catacombs
4 Underground Sea
2 Tropical Island
1 Bayou
4 Wasteland

4 Tarmogoyf
4 Tombstalker
4 Force of Will
4 Mental Misstep
4 Brainstorm
3 Ponder
3 Stifle
4 Hymn to Tourach
3 Daze
2 Spell Snare

3 Go for the Throat
1 Snuff out
1 Darkblast

Je crois qu'il faut être clair dans l'optique de jeu:
- On joue Tempo / Denial et on met une grosse pression avec Stalker + Tarmo. Cette version est faite pour tourner avec 2 lands.
- On se la joue contrôle, on remplace Stalker par Bob et on joue des Jace 2.0, des Deed et des Pulses ou autres joyeusetés du genre. On vire Stifle, et même limite Daze... car on veut vite 4 manas pour jouer nos moyens de gestion. Waste devient également plus obsolète. Autant dire qu'on joue un contrôle UGB.

Comme dit Planarvoid, pour moi, TA, c'est la première option.

#174 planarvoid

planarvoid

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Posté 01 June 2011 - 12:41

POur ceux qui ont la flemme d'aller voir sur thesource le report du TA dont j'ai posté la liste plus haut.

4 folk rencontré, 3 match gagné. Ce qui fais game presque a chaque fois contre folk, c'est pernicious deed!!!!

Bon le gars à pas rencontrer bcp d'aggro pur.


Day One:

Round 1 vs. Enchantress (2-1)
G1: Hymn Hymn I win.
G2: He gets a turn 2 Blood Moon, and I’m not holding a counterspell. Scoop.
G3: He’s stuck on one land for a few turns, but amasses a ton of Wild Growths on his basic forest. I counter his relevant spells in the meantime. Unfortunately I find Deed in time to set him back to turn one, and my creatures go in for the kill.

Round 2 vs. Enchantress (2-1)
G1: Hymn + counter the relevant spells + wasteland/stifle his lands.
G2: I aggressively use Sylvan Library to try to look for a Deed, but it’s not soon enough for him to go off with massive card advantage + Words of War. I perhaps should have been more conservative with my life total, but having played Enchantress a lot, I know that once that deck gets rolling it’s very difficult to stop in time before they combo out. Enchantress is a deck you never want to get into the long game with, because they have inevitability.
G3: He tries to slow my double Goyf onslaught down with Elephant Grass, but I am still able to pay for the attacks. He opts to not pay the upkeep, but the reason is that he plays a Peacekeeper. I decide not to counter it since I’m holding a Jace, who bounces the Peacekeeper and my Goyfs swing for the kill shortly after.

Round 3 vs. Hivemind Combo (2-0)
I believe that this guy was friend’s with the eventual 2nd place player, and may have been playing close to the same 75.
G1: I counter his Intuition and other early spells, and attempt to Hymn him. He happens to be running Misdirection in the maindeck and swings it back at me. Would have been a major bummer, but hymn hits only irrelevant cards in my hand. Meanwhile, an early Tombstalker is in the process of laying the smack down and takes him down to zero before he can combo off.
G2: Concerned with the Misdirections, I actually decide to side the Hymns out and bring in more combo hate and the Seals. I also bring in Sowers since I’m concerned with Show & Tell. He leads off with turn 0 Leyline of Sanctity, which is great because... I don't care. I’m able to keep him low on mana with stifle + wasteland, and also using Seal to destroy a Monolith. Goyf gets there. I was holding a stifle for backup in case he was able to resolve a Hivemind/Pact.

Round 4 vs. UBg Thresh “Team America” (2-1)
This guy was playing the list with Dark Confidants and maindeck Jace. I’m fine with this matchup because Tombstalkers and Stifle are simply awesome in this pseudo-mirror.
G1/2: I forget if I win G1 or G2, but the win was thanks to stifle/wasteland and fast Tombstalker beats. The game I lost, he landed two Confidants with protection for my removal and I couldn’t recover in time.
G3: We trade back and forth for a bit, but I’m eventually able to get Tombstalker out. I opted to fetch up two Underground Seas so as to avoid getting blown out by Submerge. He has two Dark Confidants that fail to find him any removal and instead just make Tombstalker’s job of racing him to zero easier. I got a bit lucky this round, but it is after all the mirror match.

Round 5 vs. Deadguy Ale (1-2)
G1: He has creature after creature, and I’m eventually unable to answer them all. He also has like 3-4 maindecked Mirran Crusaders, who ensure my loss once one lands.
G2: I believe I hymn him and use stifle/wasteland to slow him down enough to get there, but it’s extremely close.
G3: Stoneforge + more Mirran Crusaders. Not enough time to find the answers to them.

Round 6 vs. Deadguy Ale (2-0)
G1: I lose the roll, but keep a hand with Stifle and two wastelands in it. He leads off with a Marsh Flats, but having no idea what’s in store for him, doesn’t crack it on his own turn. I go, drop a land and pass. When he cracks his fetch, I’m able to stifle it after my own fetch resolves. His next two land drops are both Scrublands, which I waste one after the other. He’s stuck with no board while my creatures beat down. This was the only game in the tournament where I got to utterly blow someone out with Stifle, but Stifle was still an MVP both days.
G2: A bit more interaction this game, but I’m just drawing fire and smother him in card advantage with Hymn (maybe Jace too, I forget).

Round 7 vs. Uwr Painter Stone (0-2)
He was playing a home brew version of the deck with enlightened tutor.
G1: He wins the roll and leads off with a Lion’s Eye Diamond. I’m holding Force of Will in hand, but figure that if he were playing dredge he would have opted to be on the draw. I let it resolve. Afterwards I don’t draw enough counterspells (he had his own Forces for backup) to prevent both Grindstone and Painter’s Servant hitting the board.
G2: I use ponder turn 1 to look for additional counters to go along with the rest of my hand. He leads off with a Windswept Heath, cracking it to find a basic plains. I’m somewhat confused, thinking that maybe he has some sort of bizarre sideboard plan, but it’s just to safely get white for E. Tutor. He manages to get the combo onboard (again, I’m not holding enough counters), but doesn’t yet have the mana to activate Grindstone. Eventually though he topdecks a Crystal Vein and gets there. I think I may have sideboarded incorrectly, and with more testing this matchup should become much more in favor of TA. My opponent was a great player though and I saw him in Day 2, I’d be interested to know how he ended up.

Round 8 vs. Ubg Hex Depths Combo (2-0)
G1: We get deckchecked before the match started and unfortunately for him he accidentally left a sideboard card in his main. Game loss. Sorry man.
G2: He’s playing a combo deck that is susceptible to 1. Hymn 2. Removal 3. Stifle 4. Wasteland. 5. Counterspells. I think Hex Depths is an awesome concept, but he got really unlucky this match both wit the deckcheck and also being paired against my build. He was both gracious and tactful when he lost, when I could totally understand someone being very upset with this sort of result. I became very obsessive about checking and double checking my deck/SB after each round to ensure I don’t give my opponents any free wins. It’s an honest mistake that I think anyone could make considering the nature of the tournament.

Round 9 vs. Merfolk (2-1)
This game’s for all the marbles (or at least the potential for all the marbles). My opponent was a very friendly guy who said he didn’t actually expect to make it this far into the tournament, and like me, entered without any byes. We shake hands and say let the best and/or luckiest man win!
G1: He has a Lord and two other dudes out, while I’m sitting back with (I think) a Goyf and a Tombstalker. He attacks with both of them and I kill the Lord who’s staying back with instant speed removal (we may or may not have had a counter war), and then blocking to kill both the attackers. I’m able to safely race him down to zero.
G2: Merfolk does what merfolk does and crushes an aggro/control blue deck.
G3: Close one that involves Pernicious Deed and Tombstalker.

7-2 and 21 points are enough to lock me in for day 2 contention. Day 2 report to follow shortly.  

Round 10 vs. Hypergenesis (2-0)
I had been talking with this guy the day before because in the later rounds we had been seated close by and I got to observe him crush his opponents with a truly ‘wtf where did that come from’-type deck. I didn’t really want to face him because we became ‘semi-friends’ and were rooting for each other’s continued success, and I have a soft spot for weird combo decks. He was also a very honest player who called himself out in one of the matches day 1 when he accidentally revealed an extra card when he was going off with hypergenesis and received a warning. – just seemed to be an all-around great player. I’ll have to check how he ended up.
G1: Hymns and counters stop him cold for a few turns. He does swing one Hymn back at me with misdirection, but yet again I get lucky and it doesn’t hit anything useful. I am applying pressure with a Tombstalker, so he has very little time to go for it. I pretend to be holding counterspells with three cards that actually are just 2 lands and a Tombstalker. He resolves a Hypergenesis at two life, which ends up getting him Emrakul and me the second Tombstalker I needed to close out.
G2: I start applying early pressure with Tarmogoyf. He sided in Oblivion Ring, which I stifle to protect my Goyf. I’m sandbagging a Hymn, Daze and a Spell Pierce, but know that it wouldn’t yet be safe to cast it into an opponent likely to be holding Misdirection. I wait until I he’s tapped out and I find a Force of Will to successfully resolve the Hymn. I cast Hymn, he misdirects, I cast Daze, he removes Elvish Spirit Guide to pay for Daze, I force back, he forces back, I spell pierce. Hymn leaves him essentially handless, and Goyfs beat down before he can rebuild. Great game and among the two most memorable rounds of the tournament.

Round 11 vs. Ub Merfolk (2-1)
This guy was running the black splash for dark confidant and removal. Having fetchlands and duals made him a much easier matchup for me than the mono blue version, but he still put up a good fight. I can’t remember the details, but racing with Tombstalker seems to be the best option for a tempo deck to beat Merfolk. Maybe Llawans in the board would help more, but Deeds have more utility elsewhere and are just as much of a blow-out.

Round 12 vs. 12Post Eldrazi (2-1)
My opponent was running a pimped-out foil/Japanese deck with all the goodies. I was lucky to have tested against this deck a handful of times, so I knew what his gameplan was, and honestly it’s not that bad of a matchup for TA. I did call a judge a few times to get oracle wordings on a few cards, just to make doubly sure about what some of his cards did. A very professional and friendly opponent.
G1: I had all the counters, hymns, and stifles at the right time, and my creatures raced him down to 20 before he could resolve any Eldrazi.
G2: This was a back-and-forth attrition game where I played the control role. I was holding a Jace, Stifle and a Sower, so I wasn’t yet too concerned about Emrakul. I countered two Primeval Titans – my idea was that, yeah I could steal it next turn with Sower, but I’d much rather steal his Emrakul and not let him get two free lands of his choice. I land Jace and brainstorm until I feel comfortable with my hand, and then begin to fateseal in hopes of just ultimating him. He’s eventually able to ramp up enough to hardcast Emrakul, but he doesn’t have the counterspell for my stifle on the extra turn trigger. I untap, and brainstorm with Jace in hopes of finding another counterspell to safeguard my plan. Nothing, even after using a few Ponder/Brainstorms. I decide to just go all in for it and cast Sower, which resolves. Unfortunately for me, he’s able to find a Dismember on his turn and kills my Sower. I lose to the Aeons Torn.
G3: I decide to attempt going on the beatdown plan and keep a hand with two Goyfs and some mild disruption. My turn 2 goyf is met with his turn 2 engineered explosives at 2. Luckily I have my Seal of Primordium which handles the explosives and I can continue applying early pressure. I’m able to stifle his exploration map and misstep his candelabra. A second Goyf joins the race and it seems like I’ll be able to get there very shortly. Unfortauntely my plan is slowed down a bit when he uses crop rotation for Bojuka Bog one turn to RFG my graveyard, and Vesuva copying the bog again keeping me off of ‘Stalker and my Goyfs small. He’s in the single-digits and lands a Trinket Mage (I forget whether or not I stifle its trigger this game, but I know I did it one of the games..) In any case, I topdeck a Maelstrom Pulse which is enough to grow the Goyfs +2 by killing the Mage and let me swing in for the win. A bit lucky I must say.

Round 13 vs. Mono Blue Merfolk (1-2)
I race him game 1 with Tombstalker, but G2/3 I can’t find enough removal to stop his onslaught. I think I also kept a risky hand the one game that didn’t pay off.

Round 14 vs. Junk (0-2)
I really punted it this round. At this point in the day I am tired as all hell and have accepted the fact that I’m certainly not making top 8. I don’t want to take away any credit from my opponent though; he played fantastically and deserved the win.
G1: I keep a semi-risky hand on the draw. He turn 1 thoughtseizes me, taking away my daze so that he can land a turn 2 Dark Confidant. I put up a bit of a fight, but he just smothers me in card advantage. I was hoping that his Bob would end up killing him after revealing all those Vindicates and KotR, but really they just ended up killing me when he cast them.
G2: May or may not have had to mulligan down to 5, either way it’s another game that Bob draws him tons of free cards and I don’t have the answer. As a side note, I think Dark Confidant is a fantastic card in the right deck (like Junk), but I really don’t think it belongs in Team America, or at least the tempo version I was running.

Round 15 vs. Mono blue Merfolk (2-1)
This is truly it, whoever wins gets into the top 64. I try to get my mind in the game but I really wish I had some more sleep. I can tell my opponent is likewise tired and we are both kinda just going through the motions this round.
G1: Merfolk stomps me.
G2: He is extremely unlucky because 1. I have a great hand, and 2. He has to mulligan down to 5 and doesn’t have a blue source for enough turns. When I summon Tombstalker to join Tarmogoyf, he scoops it up and we go to game 3.
G3. A very close game that was ensured with a timely Perncious Deed – such a great card in this matchup. Don’t leave home without it!

And so there you have it, I finished up 11-4 in 61st place. Due to having no byes, my tiebreakers were probably terrible and part of the reason I was so low in the 60s. But I certainly can’t complain, having won the money and 1 pro point for making top 64.

Modifié par planarvoid, 01 June 2011 - 12:42 .


#175 Neonico

Neonico
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Posté 01 June 2011 - 13:38

C'est clair, c'est bien l'ajout de pernicious deed pour améliorer le MU Merfolk qui fait que le deck DOIT la jouer plus contrôle que les premières versions de TA...

Et j'ajouterais qu'il en va de même pour Maverick....
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#176 Flugubluk

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Posté 01 June 2011 - 13:44

Voir le messageNeonico, le Mercredi 01 Juin 2011 à 14:38, dit :

C'est clair, c'est bien l'ajout de pernicious deed pour améliorer le MU Merfolk qui fait que le deck DOIT la jouer plus contrôle que les premières versions de TA...

Et j'ajouterais qu'il en va de même pour Maverick....

Je ne pourrais pas trop m'avancer pour Ondins, mais je peux dire que pour Maverick, c'est seulement grâce à la présence de deed que le MU est équilibré (entre MoR, Crusader, il ya de quoi faire chier TA).

#177 Sea R Hill

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Posté 01 June 2011 - 13:56

Du coup il faut jouer davantage de Deed pour tous ces MUs qui sont de plus en plus nombreux.
Comme Deed c'est pas combo avec Bob, on peut remplacer les 4 Bob pour 4 Standstill pour le CA.
Et comme les contres c'est mieux que la défausse avec Standstill, il suffit ensuite de remplacer les sorts de défausse par des contres.

http://www.legacy-fr...-g-b-t1303.html
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#178 Theonlyone

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Posté 01 June 2011 - 13:58

Voir le messageSea R Hill, le Mercredi 01 Juin 2011 à 14:56, dit :

Du coup il faut jouer davantage de Deed pour tous ces MUs qui sont de plus en plus nombreux.
Comme Deed c'est pas combo avec Bob, on peut remplacer les 4 Bob pour 4 Standstill pour le CA.
Et comme les contres c'est mieux que la défausse avec Standstill, il suffit ensuite de remplacer les sorts de défausse par des contres.

http://www.legacy-fr...-g-b-t1303.html

Ouais, on en arrive à LS UBG quoi. Il ne faut pas oublier que TA a un avantage sur ce genre de paquet : la clock. LS me semble pas un paquet prédateur à storm et TA en est un clairement.
Ps: pour le débat stifle ou pas, bob ou pas. Chacun a sa vision du paquet et je pense perso que chacune de ces versions est forte, juste que chacun construit sa version en fonction du méta et de ses envies. J'ai pas tout testé mais je pense qu'il n'y a peut-être pas de meilleure version?

Modifié par Theonlyone, 01 June 2011 - 14:01 .


#179 Neonico

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Posté 01 June 2011 - 14:04

Voir le messageFlugubluk, le Mercredi 01 Juin 2011 à 14:44, dit :

Je ne pourrais pas trop m'avancer pour Ondins, mais je peux dire que pour Maverick, c'est seulement grâce à la présence de deed que le MU est équilibré (entre MoR, Crusader, il ya de quoi faire chier TA).

La même pour merfolk

Et pour le reste, non on est pas obligés de jouer landstill si on joue des deeds. Certains apprécient plus/choisissent une approche un peu plus aggro, parce que y'a pas que 2 matchups à gagner.... Il est donc logique de joeur bob et deed en side et pas maindeck plein de deed et standstill. Il y a de la place pour les deux je pense dans le méta, les deux decks n'ayant pas vraiment les mêmes matchups.

Modifié par Neonico, 01 June 2011 - 14:05 .

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#180 Patoch

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Posté 01 June 2011 - 14:06

Quand la discussion finit sur "chacun ses gouts", c'est qu'il y a eu un loupé quelquepart.

Je suis pas souvent d'accord avec Neonico, mais force m'est de reconnaître qu'il a parfaitement raison sur l'utilité de jouer Stifle dans ce format. Jouer un deck mid-range, avec des bons spells, une clock, et un moyen efficace de gérer Merfolk, c'est peut-être pas le plus élégant build qui soit, mais ça semble assez efficace.

Après, les Deed peuvent être jouées MD ou SB. Quand on ne joue pas Bob, mais Stalker, elles sont sans doute pas mal MD.

La maturité de l’homme : cela veut dire retrouver le sérieux que l'on avait au jeu, étant enfant.